Ce ai face daca nu ti-ar fi frica?

Cine ai fi tu dacă nu ți-ar fi frică?Interesantă întrebare.Dar voi reveni la ea mai încolo.Citeam pe același blog  unde am dat de întrebarea asta (http://www.avonspaceblog.ro/6652/ce-ai-face-daca-nu-ti-ar-fi-frica/), cum că femeile câștigă mai mult cu vreo 15 cenți față de acum 20-30 de ani dar ouăle la carton s-au scumpit de vreo 3-4 ori în aceeași perioadă de referință.Irelevantă această informație.Defapt era vorba despre feminism.Despre cum și în ziua de azi femeile câștigă, în aceeași poziție ca și a bărbatului (sau uneori nici măcar nu pot accede la aceeași poziție) mai puțin decât genul masculin, și cum asta ne afectează atât de important viețile.Treziți-vă la realitate oameni (a se citi femei) bun(e)i!Nu este decât manipulare.Manipulare era și pe vremea când eram învățate că pentru a fi adevărate domnițe trebuie neaparat să știm a coase, a picta, a cânta, a face pe plac bărbatului, a nu vorbi urât, a purta rochii, a nu putea să deschidem capacul unui borcan singure, a plânge la vizionarea unui film romantic, a nu fi în stare să gândim pentru noi (amestec epocile, știu) etc.Oh…dar manipulare este și acum.Numai că în sens invers.Fetelor…nu vă lăsați transformate în barbați doar pentru că societatea spune asta (prin manipulare care, apropo pentru cei naivi, înseamnă  a antrena, prin mijloace de influențare psihică, un grup uman, o comunitate sau o masă de oameni la acțiuni al căror scop aparține unei voințe străine de interesele lor; a influența opinia publică prin mass-media sau prin alte metode persuasive).Nu observați și voi antiteza la care a dat naștere setea asta de (pretinsă) egalitate?Ați renunțat la rochii și purtați pantaloni de ce?Pentru că ați vrut?Ati renunțat la a va drăgăli bărbatul și ați adus “bătălia” în argumente televizate pe calea politicii la nivel de sport național, pentru ce?Înțeleg să vă răsculați și să luptați pentru drepturile voastre ca oameni atunci când nu sunt respectate, când este considerat că, doar pentru că aparții sexului frumos (și puternic din punctul meu de vedere) ești pe ultima treaptă a lanțului trofic(cea de jos).Dar de unde transformarea asta indusă?Dacă vrei să te schimbi nu te schimba în total opusul la ceea ce ai fost până atunci pentru că persoana aia nu ești tu, ci total opusul tău.Nu am nimic cu femeile care vor să facă carieră în domenii așa-zis ale bărbaților.Am ceva cu orice persoană care nu se cunoaște pe sine și nu își dă seama că  psihologia inversă e tot o formă de manipulare.Nu ne-a plăcut să fim femei de casă acum ne transformăm în…bărbat de carieră?Și cum ar putea fi altfel dacă (și ăsta e numai un exemplu) autori pe care ajungi să îî citești încă din preadolescență ne învață că pentru a avea curaj trebuie să fii barbat(ă)!Ce ar fi dacă am lăsa la o parte ce ne învăță niște oameni infecți (nu mă refer la I.L Caragiale, Doamne Ferește, nu l-am cunoscut personal), pe cale orală din gură în gură( așa s-a răspândit și creștinismul, defapt chiar dintr-un curs despre istoria României știu expresia) și ne-am gândi la ce vrem noi să facem?Am crezut toată viața că ce vreau este să îmi fac o carieră și că nu o să îmi spună nimeni mie ce( sau să) gătesc, că eu nu o să stau la cratiță și că o să îmi iau bone și menajere că voi fi prea ocupată cu jobul(de avocat by the way) ca să…blah blah blah.Prea ocupată să mai trăiesc poate.Nu am crezut niciodată că o să pot sta acasă să mă uit la seriale și să gătesc prăjituri pentru cei trei copii minunați și să fac toate astea doar ca să treacă timpul până vine soțul de la muncă.Poate nu o să ajung așa, sau poate nu o să ajung chiar așa.Cine știe?Dar asta nu pentru că voi fi văzut un titlu într-o revistă sau pentru ca am citit eu pe un blog că trebuie să lupt pentru egalitatea femeii de a ajunge bărbat.Egalitate.Ce cuvânt înșelător folosit pentru a atrage ignoranții ca muștele la…știți voi.Tocmai diferențele dintre noi, minusurile și plusurile, nesfărșita ecuație care nu are semnul egal, fac viața palpitantă.Pentru că să recunoaștem, după egal nu avem decât rezultatul și oricâte cifre am avea după virgulă la PI ele rămân aceleași.Și totuși cine ați fi voi dacă nu v-ar fi frică?

 

Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

